Una dintre cele mai inovatoare tactici pe care tehnologia le-a adus pe piata resurselor umane este recrutarea folosind un un instrument dificil de gestionat: internetul, scrie smartbiz.com.
Una dintre barierele pe care le impune acest mijloc de comunicare si de recrutare este distanta spatiala dintre angajator si candidat. Recruterii analizeaza un CV si raspunsurile la intrebari ale candidatului fara sa il poata vedea fata in fata si fara sa studieze mimica sau gesturile acestuia.
Ce se intampla daca un angajator citeste profilul de MYSpace sau Facebook al unui candidat? Dar ce parere isi va face un candidat care citeste profilul angajatorului pe unele site-uri de socializare?
Dupa cum arata unele statistici, folosirea noilor instrumente oferite de internet este o tactica productiva. Daryl Ohrt, fondatorul companiei VID, declara pentru smartbiz.com ca foloseste cu succes internetul cand face recrutari.” Tocmai ce am angajat o persoana in companie si inca nu am intalnit-o fata in fata. Vom da mana si vom face cunostinta in prima sa zi de lucru”, a spus Ohrt.
El identifica cateva trasaturi specifice mediului online care eficientizeaza recrutarea de personal.
Potentialul angajat poate fi recrutat de oriunde in lume, dand o coloratura internationla oricarui proiect de HR. “Ca un om care detine o afacere mica, sunt uimit sa primesc CV-uri din Iran. Prin plasarea unui anunt pe internet, sansele ca persoanele sa aplice pentru oferta cresc de 1.000 de ori”, a spus Ohrt.
Cand internetul era abia la inceput, ziarele specializate pe anunturi reprezentau singura optiune pentru promovarea unui post vacant. Persoanele pretentioase puteau cumpara reviste mai scumpe sau ziare cu tiraj mare pentru a putea gasi mai multe anunturi. Acum insa, la distanta de un click, un potential candidat poate afla si aplica pentru job-urile dorite. In schimb, angaja