„Viaţa e frumoasă“ - ne îndeamnă să credem Răzvan Ioan Dincă şi al său Festival al Artelor Spectacolului Muzical, organizat de Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian“.
Deşi am menţionat în textul meu de săptămâna trecută, în treacăt, această nouă manifestare artistică bucureşteană, calitatea, extrema diversitate şi farmecul Festivalului mă obligă să revin. Căci cine a mers în ultimele 10 zile la evenimentele programate în cadrul acestui spectacol continuu, care uneori începe la 11 dimineaţa şi se termină la 11 seara, cred că poate să capete convingerea că, într-adevăr, viaţa e frumoasă. Cel puţin pentru iubitorii muzicii, care au fost desfătaţi cu 55 de evenimente (cele mai multe deja întâmplate, dar câteva programate în zilele următoare, până pe 27 noiembrie), nu se pot plânge că nu li s-a oferit câte puţin din toate, în general la un nivel de calitate de invidiat.
Dintre momentele deosebite petrecute în ultimele zile am reţinut o excepţională Gală Internaţională de Balet, în care au evoluat solişti de primă clasă, în secvenţe coregrafice atractive, desfăşurate pe un larg palier stilistic, de la clasic la contemporan. Nu aveau cum să treacă neobservate momente precum Concertul celor 2 viori celebre româneşti (în care au sunat pentru prima dată împreună instrumentele Stradivarius şi Guarnieri cântate de Alexandru Tomescu şi Gabriel Croitoru), ori spectacolele ansamblurilor de operetă din străinătate.
Dintre acestea din urmă, cel mai recent a fost, duminică seara, Orfeu în Infern de Offenbach, savuroasă operă bufă pariziană, parodie a lumii mitologice, dar şi artistice, prezentată de Teatrul Municipal din Brno (Cehia). O producţie admirabilă, cu costume frumoase, cu actori talentaţi, cu o regie modernă, cu un titlu care merită prezentat şi de colectivul Operetei bucureştene, în partitura căruia regăsim şi celebrul French Cancan.