Aerotravel Lufthansa City, unul dintre cei mai importanti tour-operatori de pe piata, a raportat in primele zece luni ale anului o cifra de afaceri de 30,5 milioane de euro, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Aproximativ 75% din afacerile companiei, al carei pachet majoritar de actiuni este detinut de Mihai David, sunt generate de segmentul corporate, restul fiind realizat pe partea de leisure.
Pentru intregul an compania are un buget de 35 de milioane de euro, potrivit Claudiei Stan, marketing manager al Aerotravel Lufthansa City.
Segmentul de turism (leisure si business) a inregistrat o crestere cu 32% fata de anul trecut, generand 7,1 milioane de euro. "La aceasta crestere a contribuit atat turismul de leisure, cat si cel de business, in care putem cuantifica cazarile interne si externe, precum si servicii din zona MICE (meetings, incentives, conventions, exhibitions)", a declarat Stan. Pe de alta parte, cresterea in volum a segmentului de ticketing, care a adus 23,4 milioane de euro, a fost de 15%.
Pentru anul 2009, compania si-a bugetat o crestere de 15% a veniturilor, bazata pe o crestere minima a pietei si pe castigarea de cota de piata.
"In momentul de fata detinem o cota de 7%, fiind a doua agentie ca marime dupa Happy Tour, pe segmentul de business", a declarat Claudia Stan. Printre cei mai mari clienti ai companiei se numara producatorul de anvelope Michelin si grupul petrolier rusesc Lukoil. Reprezentantii companiei au mai spus ca anul viitor segmentul de turism leisure va fi afectat din cauza faptului ca oamenii se vor gandi de doua ori inainte de achizitionarea unui pachet de vacanta. "Daca pe segmentul de leisure criza financiara va avea un impact mai mare, pe segmentul de business vom compensa reducerea bugetelor de turism ale companiilor prin atragerea de noi clienti", a declarat Claudia Stan. @