Cel putin un numar de opt centre comerciale, cu aproape 1.000 de magazine, vor rata perioada sarbatorilor de iarna, considerata de varf de catre majoritatea retailerilor. Cauzele intarzierilor tin de problemele de pe piata constructiilor, cea bancara sau regandirea conceptelor de catre dezvoltatori.
Dupa ce "toamna se numara bobocii", perioada de iarna, inainte de sarbatori, este folosita de regula de catre retaileri pentru rotunjirea veniturilor, acestia beneficiind din plin de apetitul mai ridicat al consumatorilor pentru cumparaturi, in special in luna decembrie.
Spre exemplu, Domo, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata comertului cu electronice si electrocasnice, spera ca circa 40% din vanzarile acestui an vor fi realizate in trimestrul patru, in care cresc atat vanzarile din piata de profil, cat si cele alimentare sau de imbracaminte.
Trei hipermarketuri Carrefour si unul Cora; doua magazine de mobilier Mobexpert; cate o unitate a retailerilor de produse de bricolaj BauMax si Bricostore; magazine de electronice si electrocasnice Media Galaxy si Flanco World; cate un cinematograf Cinema City si The Light; doua magazine de cosmetice Sephora; doua librarii Alexandra Books si multe magazine de imbracaminte, ale unor retaileri precum BSB, Lee Cooper, Steilmann, New Yorker sau Cavaliere.
Aceasta este doar o parte din comertul care "rateaza" perioada vanzarilor de iarna prin nedeschiderea la timp a opt centre comerciale, care implica investitii cumulate de circa 650 de milioane de euro.
Trei proiecte in Bucuresti - Sun Plaza, Grand Arena si Mega Designer Outlet -, doua in Oradea - Tiago Mall si ERA Shopping Park -, si cate unul in Suceava (Galleria), Galati (Euromall) si Constanta (World Trade Center), reprezinta lista centrelor comerciale a caror finalizare era initial programata pana la finalul acestui an, tocm