Dacia, Michelin România şi Elba ar putea disponibiliza, împreună, aproape 3.000 de angajaţi. Valul concedierilor se apropie şi de industria auto. Dacia decide în decembrie dacă prelungeşte contractele a 600 de angajaţi, iar muncitorii Michelin intră în şomaj tehnic. Ca urmare a dificultăţilor financiare cauzate de cererea foarte slabă de pe piaţă, tot mai multe companii din industria auto românească recurg la disponibilizări.
La începutul lunii decembrie, Dacia va lua o hotărâre privind prelungirea contractelor de muncă a 600 de angajaţi pe o perioadă determinată, ale căror angajamente expiră la 31 decembrie 2008.
Tot în prima jumătate a lunii decembrie, angajaţii Michelin România vor intra în şomaj tehnic.
Pierdere de 4% din forţa de muncă a uzinei Dacia
Constructorul auto are în total 2.800 de angajaţi pe o perioadă determinată, dintre care 600 de contracte expiră la 31 decembrie 2008, adică aproape 4% din forţa de muncă a uzinei.
La Automobile Dacia lucrează în prezent aproape 14.700 de oameni, incluzând şi persoanele care au contracte de muncă temporare.
Astfel, cei 2.800 de angajaţi pe o perioadă determinată reprezintă 19% din totalul de angajaţi ai constructorului. La sfârşitul anului trecut, Dacia avea în total 13.807 angajaţi.
Angajaţii Michelin România, în şomaj tehnic
Toţi angajaţii fabricilor Michelin din România vor intra în şomaj tehnic începând cu 12 decembrie. Cele două fabrici din Zalău, Silvania şi RomSteel Cord, vor concedia circa 1.600 de persoane.
Pe durata şomajului tehnic, muncitorii vor primi 75 la sută din salariul de bază. Silvania Zalău are aproximativ 1.300 de angajaţi. Uzina de la Zalău produce diverse tipuri de anvelope - de camion, industriale, destinate echipării stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care