Candidaţii Partidului Naţional Liberal (PNL) au cheltuit cel mai mare volum de publicitate electorală în ziarele centrale, în perioada 31 octombrie - 26 noiembrie: 615 inserţii în valoare Candidaţii Partidului Naţional Liberal (PNL) au cheltuit cel mai mare volum de publicitate electorală în ziarele centrale, în perioada 31 octombrie - 26 noiembrie: 615 inserţii în valoare brută de 906.000 de euro (calculat pe tarifele-listă).
Pe locul secund se află Partidul Democrat Liberal, cu un volum brut de 809.000 de euro pentru 591 de machete apărute în ziarele centrale.
Alianţa PSD+PC a investit 750.666 de euro în 516 inserţii. În monitorizările companiei Alfa Cont apare şi consumul de spaţii publicitare al PSD (singur, fără aliatul PC) în valoarea brută de 211.544 de euro, corespunzător pentru 114 machete.
Cele trei grupări politice se află la mare distanţă de restul partidelor în privinţa bugetelor alocate ziarelor centrale. PRM şi PNG-CD au comandat 18 machete, în valoare brută de 5.000 de euro, respectiv 20 de machete valorând 4.458 de euro.
Radiourile s-au ferit de politicieni
În presa centrală (ziare şi reviste), candidaţii partidelor politice au apărut în 1.903 machete electorale, totalizând un volum brut de 2.695.330 de euro. Dacă în cazul clienţilor comerciali, editorii practică discounturi care pot ajunge şi la 60%, în cazul partidelor politice termenul acesta nu există. Dimpotrivă, există suprataxe, iar plata se face în avans.
În topul volumului publicităţii la radio se află PNL, cu 46 de spoturi, fiind urmat de PSD+PC (42) şi PDL (24). Volumul pentru radio este mai degrabă simbolic, pentru că marile reţele s-au ferit să intre în jocul electoral.