Memorarea datelor este o pierdere de timp pentru majoritatea scolarilor, deoarece aceste informatii sunt accesibile pe Internet, sustine autorul lucrarii "Wikinomics" si al teoriei "generatiei Internet", Don Tapscott.
Existenta site-urilor Google, Wikipedia si bibliotecilor online insemna ca in scoli nu mai e loc de invatare "pe de rost" a datelor si cifrelor, crede Tapscott, potrivit cotidianului The Times.
Autorul sugereaza ca o abordare mai buna este invatarea copiilor sa gandeasca creativ, in asa fel incat sa poata interpreta si aplica cunostintele pe care le gasesc online.
"Profesorii nu mai sunt izvorul cunostintelor. Locul lor a fost luat de Internet. Copiii ar trebui sa invete istorie pentru a intelege lumea si de ce lucrurile sunt asa cum sunt. Insa ei nu au nevoie sa tina minte toate datele. Este suficient sa stie de Batalia de la Hastings, fara sa fie nevoie sa memoreze ca a avut loc in anul 1066. Ei pot cauta data si o pot plasa in istorie cu un click pe Google" explica el.
Tapscott neaga acuzatiile potrivit carora abordarea lui este impotriva invatarii. El sustine ca abilitatea de a invata lucruri noi este mai importanta ca oricand "intr-o lume in care trebuie sa procesezi informatiile noi cu viteza luminii".
El spune ca elevii "vor trebui sa-si reinventeze baza de cunostinte de cateva ori. Asa ca pentru ei, memorarea datelor si cifrelor este o pierdere de timp".
Tapscott crede ca modelul de educatie care domina in prezent in majoritatea scolilor a fost creat pentru epoca industriala: "poate ca era bine pentru economia bazata pe productia de masa, insa nu este suficient pentru provocarile economiei digitale, sau pentru mintea copiilor din generatia internetului".
Maria Ionescu
Memorarea datelor este o pierdere de timp pentru majoritatea scolarilor, deoar