Pe o piata a serviciilor de mystery shopping, evaluata la 1,5 mil. euro, antreprenorii castiga zeci de mii de euro prin oferirea de observatii realizate sub acoperire pentru clientii din retail, sectorul bancar si alte industrii.
Cornel Neacsu, Adrian Barbu si Marian Trusca sunt fondatorii companiei Shoppers, care activeaza pe piata serviciilor de mystery shopping din anul 2004, cand functiona sub numele de Incognito. "In acest an am trecut printr-un proces de rebranding, pentru a reflecta mai bine specificul activitatii si aria serviciilor oferite, relansandu-ne sub marca Shoppers", a declarat Neacsu.
El avea 38 de ani si experienta in training de servicii si vanzari cand s-a asociat cu Marian Trusca, care a lucrat anterior in domeniul cercetarii cantitative de piata. "In 2005 am cooptat in firma un nou asociat, Adrian Barbu, care avea o experienta mai vasta in conducerea retelelor de retail", a adaugat Neacsu.
Motivatia antreprenorilor pentru deschiderea unei companii de mystery shopping a venit din dorinta de a imbunatati sectorul serviciilor oferite pe piata. "Mystery shopping este un instrument fara de care nu se poate atinge obiectivul de a oferi clientilor servicii bune si nici cel de a face vanzari semnificative in retail", a declarat Cornel Neacsu.
Documentarea, achizitionarea de know-how de la o firma profesionista de profil din SUA, efectuarea unor teste si gasirea clientilor au fost principalele etape parcurse pentru demararea afacerii. "Ne-am pus la punct instrumentele si echipa, am facut teste pe banii nostri si apoi ne-am indreptat catre primii clienti", a adaugat Neacsu.
Investitia initiala a avut o valoare de aproximativ 15.000 de euro, bani folositi pentru achizitionarea echipamentului tehnic si a know-how-ului. Dupa patru ani de existenta, investitiile totale au depasit 65.000 de euro.
Antreprenorul sustine