Ca in multe alte ocazii in care s-a pus problema adoptarii unor propuneri legislative controversate, necesitatea adaptarii la standardele europene a fost invocata si la aprobarea Legii privind retinerea datelor generate sau prelucrate de furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, care creeaza un fel de "politie GSM". Ambiguitati care pot fi exploatate
Firmele de comunicatii electronice (primii vizati fiind operatorii de telefonie mobila) vor fi obligate sa stocheze timp de cel putin sase luni o serie de date privind apelurile telefonice, mesajele scrise, generate sau prelucrate prin serviciile personale. In ultimii cinci ani, niciun timisean nu a denuntat cazuri de abuzuri comise de firmele de telefonie mobila in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal, desi e greu de crezut ca astfel de situatii nu au aparut in acest interval.
Noua lege, publicata in Monitorul Oficial la sfarsitul lunii trecute prevede ca furnizorii de comunicatii electronice destinate publicului au obligatia de a asigura crearea si administrarea unei baze de date in format electronic, arhiva care sa contina date necesare pentru identificarea destinatiei unei comunicari, data, ora si durata comunicarii, identificarea tipului de comunicare, identificarea echipamentului de comunicatie al utilizatorului sau a dispozitivelor ce servesc utilizatorului drept echipament si identificarea locatiei celui care foloseste echipamentului de comunicatii mobile.
Aceste date se retin timp de sase luni, timp in care "trebuie supuse unor masuri tehnice si organizatorice corespunzatoare, in vederea asigurarii faptului ca numai personalul autorizat in acest sens are acces la aceste date" dupa care legea spune ca se distrug ireversibil, fara sa specifice sanctiuni clare pentru cei care "uita" sa stearga aceste baze de date.
Interceptarile legale,