Producatorul de sisteme de navigatie Mio Technology a redus drastic estimarile privind cresterea pietei romanesti a sistemelor GPS din cauza crizei, a declarat Laura Samson, manager Mio pentru Romania. Daca la inceputul lui 2008 compania estima ca vanzarile de GPS-uri vor creste in volum cu 200% la anul, acum, cand romanii se gandesc mai mult inainte de a cumpara un terminal, estimarile arata o crestere de 40 - 50% in volum si o scadere a pretului mediu de achizitie. Sistemul GPS poate fi un atu pentru comerciantii de automobile care il ofera standard, iar Mio ar putea purta la anul discutii cu Dacia pentru un parteneriat in care GPS-ul sa fie incastrat in bordul masinilor.
Estimari adaptate la criza
Daca la inceputul anului estimarile indicau ca se vor vinde 180.000 de sisteme GPS in tara, dintre care jumatate Mio, acum compania crede ca piata totala va fi de 100.000 de unitati, din care Mio va face 50.000.
"Anul viitor va fi sub semnul crizei, cresterea normala a pietei ar fi trebuit sa fie de 200%, insa acum am modificat estimarile si credem ca piata va avansa cu 40 - 50% in volum si cam cu 10% valoric (...) In aceste timpuri e clar ca romanii ezita cand e vorba sa cumpere, se gandesc de doua ori, iar asta ne-a facut sa modificam estimarile", spune Laura Samson. Vanzarile vor fi trase in jos de incetinirea cresterii pietei de retail, dar si de scaderea pietei automobilelor noi.
Estimarile pentru 2009 prevad ca piata GPS-urilor va ajunge la 140.000 - 150.000 de unitati, iar Mio va avea o cota de 50%. Laura Samson crede ca tot mai multi clienti se vor orienta spre terminale mai ieftine, entry - level, iar pretul mediu al unui GPS cumparat in tara va fi de sub 200 euro.
Totusi, spun cei de la Mio, piata romaneasca are potential pentru ca rata de penetrare a GPS -urilor este de numai 3%, in timp ce in tarile dezvoltate