Taxa de poluare auto pentru vehiculele non-Euro, Euro 1, Euro 2 si Euro 3 va creste exponential in raport cu vechimea masinii si va ajunge la un nivel care, in cazul autovehiculelor cu o vechime mai mare de opt ani si vandute la un pret in jurul a 1.000 Euro, va depasi valoarea de achizitie.
Majorarea taxei de poluare pentru vehiculele second-hand va fi posibila prin modificarea actualei formule de calcul, au declarat, ieri, surse din Guvern. "Principala varianta analizata este ca taxa sa creasca exponential pentru toate vehiculele second-hand de import care nu au dotari minime tip Euro 4, la un nivel diferentiat in functie de vechime. Se va ajunge astfel la situatia in care, pentru masini cu o vechime de peste opt ani si cu un pret de comercializare de aproximativ 1.000 Euro, taxa de inmatriculare va depasi valoarea de achizitie", au afirmat sursele citate. Taxa auto a fost modificata la 1 iulie 2008, noua formula prevazand un cuantum mai mare pentru masinile noi, insa o valoare semnificativ mai mica pentru autovehiculele vechi. Dup amodificarea taxei auto, vanzarile de masini noi au inceput sa scada, iar cele de second-hand de import sa creasca. Numarul inmatricularilor de autoturisme rulate de import s-a dublat in primele zece luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 205.086 unitati, iar inregistrarile de masini noi au scazut cu 2,4%, pentru aceeasi perioada de raportare, la 252.935 automobile. Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat, ieri, ca taxa de poluare auto pentru vehiculele second-hand ar putea fi majorata in sedinta de astazi a Guvernului, odata cu cresterea primei de casare. Potrivit unor surse guvernamentale, prima de casare ar urma sa creasca de la 3.000 lei la 4.000 lei. Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in urma cu aproximativ trei saptamani, prin ordonanta de urgenta, ca