Desi a trecut un deceniu de la contractarea imprumutului pentru inelul nordic al centurii timisorene, fara ca investitia sa fie finalizata, in urma cu cateva zile s-a anuntat, ca o "victorie" a lobby-ului local facut, aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai centurii Timisoara-Sud. Semne de intrebare cu privire la aceasta investitie apar insa din faza initiala, anexa legii care cuprinde indicatorii tehnico-economici ai centurii sudice a Timisoarei fiind clasificata, fara ca autoritatile locale sa stie de ce. Mania secretului
"S-a dat unda verde pentru centura de sud a Timisoarei" - aceasta a fost reactia unor oficiali locali care si-au arogat meritul pentru demararea variantei sudice a soselei de centura a Timisoarei. "Unda verde" la care se refereau e H.G. nr. 1417/4 noiembrie 2008, publicata in Monitorul Oficial pe 20 noiembrie. Respectiva hotarare aproba indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii "Varianta de ocolire Timisoara-Sud".
Textul hotararii, semnat de premierul Calin Popescu Tariceanu, de un secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Barna Tanczos, si de ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, are vreo sase randuri. In el se specifica, printre altele, ca "finantarea obiectivului de investitii se face de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii" si ca "Ministerul Transporturilor raspunde de modul de utilizare a sumei prevazute in anexa, in conformitate cu prevederile legale in vigoare".
Paragraful cel mai important din H.G.-ul respectiv e insa urmatorul : "Se aproba indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii «Varianta de ocolire Timisoara-Sud», judetul Timis, prevazuti in anexa*) care face par