In lumea shopping-ului se da o lupta tacita pentru titlul de cea mai buna, mai luxoasa sau mai mare strada de cumparaturi. Insa pe masura ce brandurile fashion de nisa castiga teren printre amatorii de moda personalizata, pasionatii de exclusivism se refugiaza in locuri ascunse.
In spatele clasicelor Bond Street din Londra, Rue Saint HonorŽ din Paris sau Fifth Avenue din New York se dezvaluie locuri cu atmosfera, cu boutique-uri care vand produse lucrate manual, parfumuri de creator si galerii de arta sau restaurante instelate de Michelin.
Cand designerul japonez Yohji Yamamoto a deschis un showroom la Paris, presa de moda s-a declarat impresionata atat de designul noului boutique, cat mai ales de locatia aleasa, strada Mont Thabor, care se prefigureaza a fi una dintre adresele preferate ale amatorilor de produse de nisa. Strada Mont Thabor, paralela cu Rue de Rivoli si Rue Saint-HonorŽ, atrage branduri originale si de nisa care contrasteaza cu grandoarea magazinelor de pe arterele luxului din Paris.
La adapost de hoardele de amatori de lux clasic - a se citi "mainstream", aici s-a declansat in ultimii ani o revolutie muta, pornita de mutarea magazinului Maria Luisa (unul dintre magazinele faimoase pentru selectia de branduri de lux de nisa), dupa douazeci de ani de prezenta pe Rue Cambon (faimoasa pentru sediul Chanel).
"Strada are o imagine unitara, care are sens, este coerenta si sunt foarte incantata pentru ca simt ca am facut ceva pentru moda si pentru imobiliare", spune Maria Luisa Poumaillou, proprietara boutique-ului.
Mont Thabor a devenit o afacere de familie. Fiica Mariei Luisa conduce o galerie de arta in zona, iar sora sa Alicia si cumnatul Jacques Fontanier detin un restaurant.
Langa ele sunt asezate celelalte boutique-uri de nisa. La Maison Darre, specialistul in moda Vincent Darre expune o selectie de mobila, M