Compania Blue Air, cel mai mare operator low-cost de pe piata locala, estimeaza ca va inregistra in perioada sarbatorilor de iarna o crestere de pana la 15% a numarului de pasageri pe majoritatea curselor, aceasta fiind unul dintre varfurile de vanzari, alaturi de sarbatorile de Paste si de sezonul estival.
Ultimele doua curse introduse de companie in sezonul de iarna, incepand din octombrie, pe rutele Bucuresti - Reus (Spania) si Arad-Treviso Venetia vor avea o contributie importanta in avansul preconizat de Blue Air, care mizeaza deocamdata pe traficul etnic.
Intr-o luna si jumatate de la inaugurarea cursei Bucuresti-Reus, operatorul aerian sustine ca a inregistrat un grad de ocupare de 70%, ceea ce reprezinta echivalentul a 2.100 de pasageri, perioada sarbatorilor urmand sa ridice numarul acestora cu circa 12%. "Pentru 2009, estimam cresterea numarului de pasageri pe aceasta cursa, preconizand un grad de ocupare de 80%. Traficul etnic reprezinta un segment pe care il targetam in mod direct, dar pe viitor vom incerca sa majoram si ponderea turistilor si a clasei buiness", a declarat Diana Neculcea, route manager in cadrul Blue Air, care ia in calcul aceasta alternativa in cazul intoarcerii masive a romanilor din strainatate.
"Ruta spre si dinspre Reus deserveste comunitatii de romani concentrate in regiunea Tarragona, dar ofertele turistice pe Costa Dorada au fost un motiv in plus pentru introducerea unei curse incepand din aceasta toamna", spune Neculcea.
Blue Air opereaza pe aceasta ruta cu doua zboruri pe saptamana in zilele de marti si sambata. Compania intentioneaza sa dezvolte aceasta destinatie atat prin marirea numarului de curse, cat si prin introducerea unor zboruri catre Reus si din alte orase ale Romaniei. "In perioada urmatoare vom introduce o noua destinatie in orarul de vara 2009, respectiv Arad-Reus si retur. Noua cursa va a