Decizia Guvernului condus de Călin Popescu-Tăriceanu nemulţumeşte conducătorii auto care intenţionau să-şi achiziţioneze o un autoturism la mâna a doua. Mai mult decât atât, din ce în ce mai mulţi cumpărători de maşini preferă înmatricularea gratuită, în Bulgaria. Prin această decizie, autorităţile intenţionează să stopeze importul de maşini la mâna a doua şi să încurajeze cumpărarea de autoturisme noi.
„S-a decis majorarea de trei ori a cuantumului taxei de poluare pentru toate autovehiculele înmatriculate pentru prima oară în România. Ordonanţa reia, totodată, măsura adoptată de guvern pentru maşinile Euro 4, respectiv scutirea de la plată pentru toate autovehiculele noi înmatriculate atât în România, cât şi în celelalte state UE, după 15 decembrie", a afirmat Camelia Spătaru, purtător de cuvânt al guvernului. În conformitate cu noile reglementări, în multe cazuri taxa va depăşi cu mult preţul de achiziţie al maşinii.
Spre exemplu, taxa pentru un Opel Vectra, vechi de 6-7 ani, cu motor de 1.600 cmc, Euro 3, se va ridic la 1.800 de euro, faţă de 1.100 de euro, cât era înainte. Un astfel de automobil poate fi achiziţionat cu 5.000-6.000 de euro din târgurile auto. Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de 3.600 euro, iar la Non Euro va ajunge la 6.300 euro.
O maşina cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxa de aproximativ 6.300 de euro. În cazul în care propulsorul este Euro 3 cuantumul va fi de 9.400 de euro, la Non Euro va ajunge la 19.000 de euro, iar pentru motorizări Euro 2 valoarea depăşeşte 25.000 de euro, de 10-15 ori mai mult decât valoarea de cumpărare. Pentru un Volkswagen Golf, cu motor de 1.600 cmc, categoria Euro 2, şi o vechime de 9-10 ani, taxa de poluare auto era de 1.400 de euro. Triplată, aceasta ajunge la 4.200 de euro, adică mai mult decât ar costa maşina. Un Golf din 1997 costă 3.000-3.500 de euro.
Decizia G