A patra ediţie a campaniei de pe Realitatea TV „Zece pentru România“ îşi va desemna vineri seara, la Ateneu, laureaţii. Invitatul de onoare al galei de anul acesta este fostul primar al New Yorkului, Rudolph Giuliani. La ediţia de anul viitor, Mihai Tatulici vrea să-l invite pe fostul lider sovietic. Adevărul: „Zece pentru România“ se întinde pe zece ani. De ce un termen atât de lung?
Mihai Tatulici: Trebuie să învăţăm să facem lucruri cu stabilitate. Nu poţi să faci proiecte sociale scurte şi să tragi concluzii generale. „Zece pentru România“ este un demers de marketing, nu este nicio şmecherie!
Care are în spate o cercetare sociologică...
Da, dar este un proiect care trebuie să aducă audienţă. El are însă două subtexte majore. În momentul în care devoalez mentalul colectiv, constatăm că este extraordinar de prost mobilat. Acest lucru este din cauza: 1) televiziunii, care scoate în faţă eroii tranziţiei, alde Gigi Becali şi alţii; 2) şcolii, care nu mai face educaţie; 3) comunităţii, care nu cultivă valorile comunitare şi oamenii ei de valoare. Acest program îşi propune ca, prin contrapunere, să arate ce este în capul oamenilor în materie de valori româneşti şi să le propună pe cele reale. Noi am ales un segment de 10 ani ca să putem trage concluziile.
De unde vine ideea “Zece pentru România”?
Eu merg din când în când la Filarmonică, la concerte. Şi stau ochii în tavan - îmi place foarte mult cupola Ateneului. Am citit valorile României de pe cupola Ateneului şi m-am dus cu gândul imediat la fondatorii lui. Şi ei ierarhizau valorile României, la 1900. Mi-am zis, de ce să nu facem şi noi astăzi?
Orice campanie ar trebui să schimbe ceva. Aceasta ce schimbă?
Eu nu fac decât emisiuni cu tentă socială. Promovăm valorile, asta facem noi. Lângă premiile de n