Efectele crizei economice mondiale se resimt din ce în ce mai tare atât în presa internaţională, cât şi în cea internă. Din nefericire, luna decembrie a “excelat” în concedieri, trusturi cu rezonanţă din toată lumea reducându-şi, considerabil, numărul angajaţilor. Coloşii media, televiziuni de referinţă şi ziare renumite, toate, au fost afectate de criză, atât în SUA, cât şi în lume. Din zi în zi, criza financiară se adânceşte, atrăgând de la sine un şir de măsuri deloc pe placul angajaţilor. News Corporation, gigantul media deţinut de miliardarul Rupert Murdoch, şi-a revizuit estimările de profit pentru 2009 după ce ziarele din cadrul grupului şi televiziunile Fox au avut rezultate slabe. Profitul Fox a scăzut cu 70% pe trimestrul al treilea, până la 54 de milioane de dolari, mai puţin de jumătate faţă de aşteptările analiştilor în urma reducerii reclamelor de la producătorii auto cu 40%. Scăderea titlurilor companiei pe burse a zburat 4 miliarde de dolari din averea lui Murdoch, acţiunile sale valorând acum doar 3 miliarde de dolari. Nici NBC nu se simte mai bine şi a anunţat scăderea cheltuielilor pentru anul viitor cu 500 de milioane de dolari sau 3% din bugetul anual al grupului. Angajaţii au fost înştiinţaţi de directorul general al grupului, Jeff Zucker, printr-o notă internă. Documentul indică managerilor de staţii să reducă cheltuielile legate de promoţii, economisirea banilor cu călătoriile şi firmele de consultanţă, ca şi cheltuielile de personal. Aşa cum notam acum câteva săptămâni tot în paginile Jurnalului Naţional, acelaşi gen de operaţiuni se face şi la concurenţă. Într-o notă internă, David Westin, preşedintele ABC şi ABC News, le-a trasat directorilor ca sarcini să zboare la clasa economică în călătoriile cu avionul, să se cazeze la hoteluri mai ieftine şi, de asemenea, au reguli mai stricte privitor la convenţiile unde participă şi la întâlnir