In conditiile in care sunt destui sefii de institutii timisene care au venituri salariale anuale ce depasesc 80.000 sau 90.000 de lei, Curtea de Conturi a reusit sa identifice, in doi ani de controale facute in Timis, salarii, prime si bonificatii care, insumate, nu depasesc 30.000 de lei. Astfel, e greu de crezut ca, pe parcursul a doi ani, au fost atat de putine "anomalii bugetare" legate de cheltuielile de personal, mai ales ca algoritmul de control folosit de Curtea de Conturi ridica semne de intrebare, fiind destule situatii in care, dupa patru sau cinci saptamani de control, la una si aceeasi institutie, Curtea de Conturi a identificat foloase necuvenite incasate de unii angajati, in valoare de... 111 lei. Rezultate modeste in 2007
In fiecare an, Curtea de Conturi isi intocmeste dupa un algoritm propriu un program de control a gestionarii banilor publici, la nivel institutional. De obicei, acest program nu se prea potriveste cu programul de control al celorlalte institutii cu competente de investigare si control, cum sunt Serviciile de investigare a fraudelor din cadrul Inspectoratelor de Politie, D.N.A. sau Departamentului de Lupta Antifrauda.
Si pentru ca in acest an s-a vorbit mai mult ca niciodata despre salariile, primele si bonificatiile nesimtite incasate de unii functionari, de obicei cu rang superior, din institutiile publice, am solicitat Curtii de Conturi a Romaniei sa ne prezinte bilantul neregulilor legate de prime si salarii incasate necuvenit – situatii descoperite pe parcursul controalelor facute in Timis, in 2007 si 2008.
Iar rezultatele obtinute, asa cum reies din prezentarea furnizata de Curtea de Conturi, sunt mai degraba modeste, semn ca Timisul pare sa fi devenit subit un pol al corectitudinii functionaresti, din punct de vedere al veniturilor incasate de angajatii la stat.
Pe 2007, exemplul cel mai "edificator