După ce Ministerul Transporturilor a investit peste un milion de euro în modernizarea staţiei CFR Gara de Sud Ploieşti, aceasta va fi scoasă la licitaţie. Sursa: Marius Nica
„Executorul judecătoresc a pus sub sechestru Gara de Sud şi un teren de lângă Gara de Vest, ambele din Ploieşti pentru a avea garanţia că nu vor fi nstrăinate. Ne aflăm n faza de identificare a spaţiilor din incinta gării şi de evaluare a lor, printre care un restaurant şi o farmacie. Luna viitoare se va trece la vânzarea lor pentru că este singura modalitate de a ne recupera datoriile“, explică Paul Ferdoschi, directorul Agenţiei de Furnizare Energiei Electrice Electrica Muntenia Sud.
În anul 2003, când ministru al transporturilor era Miron Mitrea, a fost demarat programul „Eurogara“, care cuprindea modernizarea a 15 staţii CFR, printr-un credit de la Credit Suisse First Boston şi garantat de statul român. Un an mai târziu, au nceput şi lucrările de reparaţii capitale de la Gara de Sud din Ploieşti, licitaţia fiind câştigată de firma Concas SA Buzău, pentru suma de 4,2 milioane de lei. Astfel, după patru ani n care a fost un imens şantier, clădirea modernizată va fi scoasă la licitaţie.
„E sinistru să aştepţi pe un peron fără lumină“
Pentru ca datoria CFR să nu mai crească, anul trecut Electrica a luat decizia de a ntrerupe furnizarea curentului n 27 de staţii şi halte CFR, fără a pune n pericol siguranţa traficului feroviar. Printre staţiile importante care au rămas n beznă se numără şi Ploieşti Nord, Plopeni, Câmpina şi Comarnic. „Eu fac naveta Ploieşti- Măneciu şi iau trenul de la Gara de Nord. E sinistru să aştepţi trenul noaptea pe un peron fără lumină. Îşi bat joc de puţinii călători care mai merg cu CFR-ul“, spune nemulţumit prahoveanul Paul Corduneanu.