Prin implementarea acestui proiect, curriculumul va fi adecvat la competentele TIC, ca scoala romaneasca sa raspunda cerintelor societatii actuale." Mihaela Suciu, purtator de cuvant MEdCT
Unul dintre cele cinci proiecte strategice initiate de Consiliul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar (CNCEIP) se refera la "Competente-cheie TIC in curriculumul scolar".
Tehnologia Informatiei si Comunicarii, prescurtata TIC, asa cum arata studiile internationale, reprezinta o componenta importanta care trebuie sa se regaseasca in curriculumul scolar. Avand in vedere realitatile perioadei in care traim, promovarea competentelor-cheie TIC este absolut necesara, noul proiect lansat de CNCEIP avand la baza chiar acest subiect. Proiectul este in valoare de 5 milioane de euro, va fi finalizat in 31 octombrie 2011 si este co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. Pana la finalizare, proiectul va avea ca misiune promovarea competentelor-cheie TIC, care reprezinta una dintre cele opt competente-cheie stabilite de Comisia Europeana.
De altfel, competentele respective raspund obiectivelor asumate pentru dezvoltarea sistemelor educationale si de formare profesionala in Europa, stabilite prin procesul Barcelona-Copenhaga. Pe langa misiune, obiectivul general al proiectului TIC il constituie imbunatatirea si restructurarea sistemului de invatamant preuniversitar, prin adaptarea curriculumului la cerintele societatii cunoasterii. Practic, sunt absolut necesare dobandirea, utilizarea si perfectionarea continua a competentelor TIC. Obiectivul general trebuie insa sa aiba si obiective specifice.
Acestea au in vedere urmatoarele actiuni: adaptarea planurilor cadru de invatamant in vederea introducerii competentelor-cheie TIC elaborarea de programe sc