Mereu în pas cu moda, stilat, cu un simţ estetic puternic şi care se preocupă foarte mult de felul în care arată. Cheltuieşte mulţi bani pe produse cosmetice şi garderobă, având un ritual de infrumuseţare zilnic. Îşi petrece mult timp prin magazine, intră în "beauty shop" de câte ori are ocazia şi nu uită să meargă la sală de mai multe ori pe săptămână. Acesta este metrosexualul. Sursa: Reuters
1 /. Termenul de „metrosexualitate” , folosit pentru prima dată în 1994, de către jurnalistul Mark Simpson, de la cotidianul britanic The Independent, poate fi văzut ca o împotrivire la rolurile de gen stereotipic şi tradiţional masculin. Este important de precizat că, deşi seamănă cu termene precum "homosexual", "bisexual" şi "heterosexual", care se referă la orientări sexuale, „metrosexualitatea” nu are nimic în comun cu orientarea sexuală. „Un James Bond urban” Psihologul Bogdana Bursuc a făcut un portret robot al bărbatului metrosexual. „Este o persoană care se îngrijeşte mult mai mult faţă de cum suntem obişnuiţi să observăm bărbaţii. Ei răspund, într-un fel, la alte valori decât cele obişnuite. Aceştia au o igienă deosebită a feţei, lucru pe care bărbaţii îl trec mai repede cu vederea. Utilizează multe dintre obiceiurile de îngrijire care sunt feminine”, a explicat specialistul. Bărbatul metrosexual poate fi considerat un „James Bond mai urban”, în opinia analistului de modă Alin Gălăţescu. „La noi încă se mai confundă metrosexualitatea cu zona gay, deoarece ei sunt primii care s-au apropiat de aceste caracteristici. Metrosexualul este, însă, acel tip de bărbat foarte îngrijit”, a subliniat analistul. Referitor la părerile potrivit cărora metrosexualilor le lipseşte masculinitatea, psihologul contactat de evz.ro a precizat că „aceste lucruri nu îi fac mai feminini, ci îi fac metrosexuali, în sensul că sunt mult mai îngrijiţi decât ceilalţi. Imaginea contează foarte