Noul director de marketing al Vodafone Romånia spune că segmentarea ofertei şi transferul online al unei părţi din activitate sunt două mize importante pentru piaţa telecom autohtonă. După mai bine de 15 ani în marketing şi vånzări, din care zece petrecuţi în cadrul Vodafone, olandezul Marco Kind (40 de ani), noul director de marketing al filialei din Romånia a operatorului, se poate considera un veteran în business. „Le-am văzut pe toate, am văzut pieţe
Noul director de marketing al Vodafone Romånia spune că segmentarea ofertei şi transferul online al unei părţi din activitate sunt două mize importante pentru piaţa telecom autohtonă.
După mai bine de 15 ani în marketing şi vånzări, din care zece petrecuţi în cadrul Vodafone, olandezul Marco Kind (40 de ani), noul director de marketing al filialei din Romånia a operatorului, se poate considera un veteran în business. „Le-am văzut pe toate, am văzut pieţe crescånd rapid şi pieţe care au scăzut la fel de rapid“, spune el. „După mulţi ani în care am activat pe o piaţă saturată, matură, e o provocare interesantă să vin în Romånia, unde mai există încă loc de creştere“.
Totuşi, piaţa romånească de telefonie mobilă este deja matură şi aproape saturată, realitate care obligă operatorii să joace altfel decåt au fost obişnuiţi pe o piaţă în creştere rapidă. Din acest punct de vedere, Marco Kind pare omul potrivit la locul potrivit. Vodafone Romånia se vede nevoită să opereze cu tarife printre cele mai mici din Europa şi aflate în scădere, în condiţiile în care creşterea veniturilor pe seama atragerii de noi clienţi nu mai e posibilă. Misiunea lui Kind este să orienteze strategia de marketing, „să îmbrace“ serviciile şi să găsească cele mai potrivite canale de vånzări, în aşa fel încåt operatorul să îşi menţină marje de profit rezonabile.
Obiectiv: reducerea costurilor operaţionale
„Strategia «o