Piata autohtona romaneasca a masinilor noi este lovita de criza globala, iar scaderea cu 50% a vanzarilor, înregistrata în luna noiembrie la nivel national, a afectat si dealerii auto clujeni. Acum dealerii îsi revizuiesc în scadere estimarile facute la începutul anului în ceea ce priveste vanzarile pentru 2008.
Conducerea companiei clujene Topcar, dealer local al marcii Seat, estima la începutul anului o cifra de afaceri pentru 2008 de 5,6 mil. euro, în crestere cu aproximativ 82% fata de anul 2007, cand firma clujeana a obtinut vanzari totale de peste 3 mil. euro. Acum, potrivit celor mai recente estimari facute de reprezentantii companiei clujene, Topcar va încheia anul 2008 cu vanzari totale de peste 4,3 mil. euro, compania realizand în primele zece luni din acest an o cifra de afaceri de peste 3,9 mil. euro, în scadere cu aproximativ 7% fata de perioada similara de anul trecut.
Numarul total de masini comercializate în perioada ianuarie-octombrie 2008 a fost de 304 autoturisme, fata de 318 unitati comercializate în acelasi interval de anul trecut. Conducerea companiei anunta la începutul anului 2008 ca target de vanzari pentru anul în curs un numar de 440 de autoturisme Seat, în crestere fata de cele 373 de masini vandute în 2007.
"Cu toate ca preconizam sa vindem în acest an 440 de autoturisme Seat, tinand cont de criza financiara din prezent credem ca vom încheia anul 2008 cu un numar total de 325 de autoturisme Seat livrate. Promotiile existente si noul model Seat Ibiza Sport Coupe, abia sosit în gama noastra de masini vor sustine estimarile noastre'', a declarat pentru ZF Transilvania Alina Cernea, director de marketing in cadrul companiei Topcar.
Potrivit reprezentantilor Topcar, aspectele negative care au favorizat scaderea vanzarilor de masini noi sunt achizitia în numar mare a masinilor rulate, majorarea dobanzilor, instab