COMPETIŢIE • "MAŞINA ANULUI 2009 ÎN ROMÂNIA" ŞI-A DESEMNAT CĂŞTIGĂTOAREA
Citroën C5, Dacia Sandero, Ford Kuga, Honda Accord, Hyundai i10, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Koleos, Skoda Superb şi Volkswagen Golf VI.
Acestea au fost cele 10 "alese" (din 30 de modele eligibile) de juriul alcătuit din cei mai autorizaţi reprezentanţi ai presei auto româneşti în finala "Maşina Anului 2009 în România". Încă de la prima ediţie organizată în 1998, regulamentul a inclus în categoria "maşini eligibile" automobilele lansate pe piaţa românească în anul în curs.
Acelaşi regulament a impus criterii pe piaţa autohtonă, respectând conceptul impus de "European Car of the Year". Preşedintele Ray Hutton, membru de onoare APAR, a participat la toate ediţiile "Maşina Anului în România" confirmând standardul concursului. Ediţia I a fost câştigată de Ford Focus, care a dovedit performanţa constructorului american şi competenţa juriului, devenind cel mai bine vândut model din lume. În cei 10 ani, Fiat şi Ford au obţinut câte două victorii, iar în 2002 titlul nu s-a acordat. Anul trecut, Kia Cee’d a obţinut mult-râvnitul trofeu. "Maşina Anului în România", singura competiţie naţională legală este marcă înregistrată OSIM şi aparţine APAR (Asociaţia Presei Auto din România) care a votat în cadrul Galei transmise live din studiourile TVR, Dacia Sandero. Model care primise aceeaşi distincţie din partea UZEAR (Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România). Juriul i-a acordat 203 p. (13 membri din 20 au clasat-o pe locul I), în timp Opel Insignia – "European Car of the Year" şi Citroen C5 au ocupat locurile II şi III.
ŞI VORBE DE DUH... Seara de Gală prezentată de Malvina Cervenschi şi Mihai Constantin a fost pigmentată de câteva momente speciale – prezentarea colecţiei haute-couture semnată Wilhelmina Arz şi recitalurile îndrăgitei Nico şi te