Un job ideal pentru persoanele comunicative este şi cel de PR. Sursa: Reuters
Practic, o persoană care ocupă un astfel de post organizează evenimente, ţine relaţia cu jurnaliştii, actualizează bazele de date, vorbeşte la telefon, trimite e-mailuri. „De asemenea, PR-ul are grijă să-şi păstreze relaţiile, de orice fel! Nu se ştie niciodată de cine va avea nevoie la un moment dat, se gândeşte cum ar putea să ajute clientul, face strategii de promovare, scrie comunicate de presă, le expediază, găseşte soluţiile potrivite pentru ca jurnaliştii să scrie despre clientul său şi despre produsul acestuia“, explică Laura Ivăncioiu, directorul agenţiei de PR „Deci se poate“.
Organizare, cunoştinţe solide de limba română
Cei care doresc să ocupe un astfel de post trebuie să fie foarte organizaţi, să cunoască extrem de bine gramatica limbii române, să le placă să vorbească la telefon şi să comunice.
Totodată, nu trebuie să le fie jenă sau frică să discute cu oameni pe care nu-i cunosc. Cunoaşterea unei limbi străine şi finalizarea uneor studii superioare în domeniul jurnalism sau relaţii publice nu sunt cerinţe obligatorii la angajare, dar sunt reale avantaje. „Succesul unei PR-iste nu se măsoară în costul «deux-piece-ului» pe care îl poartă în ziua în care are o conferinţă de presă, ci în numă rul de ştiri pe care îl generează evenimentul ei“, susţine Laura Ivăncioiu.
Salariul unui angajat în relaţii publice depinde foarte mult de experienţa şi de competenţele pe care le are cel care ocupă un astfel de job.
„O persoană fără experienţă câştigă de la 250 de euro pe lună, iar cineva foarte bun şi care are câţiva ani de experienţă «în spate» poate ajunge la un venit lunar de 2.500 de euro“, mai spune şeful agenţiei de relaţii publice „Deci se poate“, Laura Ivăncioiu.
"Succesul unei PR-i