O asociatie catolica din Germania ii declara razboi lui Mos Craciun O asociatie catolica germana, incurajata de actuala criza economica, a lansat o campanie impotriva lui Mos Craciun, personaj pe care il considera o inventie comerciala americana, care a uzurpat locul adevaratului erou al copiilor, Sfantul Nicolae, informeaza France Presse.
"Noi vrem ca oamenii sa stie ca Mos Craciun este un personaj comercial, inventat de industria jucariilor, care nu are nimic in comun cu adevaratul Sfant Nicolae", a declarat Christoph Schommer, coordonatorul campaniei intitulate "Zona fara Mos Craciun". Potrivit declaratiilor lui Schommer, scopul acestei campanii este ca oamenii sa constientizeze adevarata identitate a lui Mos Craciun si nu scoaterea din traditia culturala a acestui personaj. De la fondarea organizatiei, in 2002, reprezentantii acesteia au organizat mai multe campanii in care isi manifestau dezaprobarea fata de Mos Craciun. Contrar uzurpatorului imbracat in costum rosu, Sfantul Nicolae a existat cu adevarat, in secolul III e.n., in Asia, in locurile in care astazi este localizata statiunea turca Antalya. Sfantul Nicolae a fost cunoscut pentru generozitatea sa, fiind popular mai ales in tarile din Europa de Nord, unde circula mai multe legende privind existenta sa, care au dat nastere la randul lor mitului lui Mos Craciun. Potrivit lui Schommer, actuala criza financiara ar putea aduce mai multi partizani cauzei sale, din cauza ca, spre deosebire de anii precedenti, anul acesta euforia cumparaturilor de Craciun a scazut considerabil.
O asociatie catolica din Germania ii declara razboi lui Mos Craciun O asociatie catolica germana, incurajata de actuala criza economica, a lansat o campanie impotriva lui Mos Craciun, personaj pe care il considera o inventie comerciala americana, care a uzurpat locul adevaratului erou al co