Americanii de la Citi se pregatesc sa vina cu o oferta completa de produse si servicii pe zona de retail, la 13 ani de la intrarea pe piata locala. Banca va dezvolta servicii de wealth management pentru clientii bogati.
Citi, unul dintre cele mai mari grupuri financiare la nivel mondial, se pregateste sa dezvolte in 2009 un model complet de retail banking pe plan local, dupa ce in ultimii ani a avut o oferta limitata pentru clientii individuali, prin intermediul diviziei CitiFinancial.
Americanii sunt prezenti pe piata locala din 1996, avand o pozitie puternica in zona serviciilor pentru marile companii. Citibank Romania opereaza printr-o retea de dimensiuni relativ reduse - opt sucursale dedicate clientilor corporate, iar in ultimii trei ani a dezvoltat si unitati pentru divizia CitiFinancial, care ofera insa doar credite de retail. Ramanand concentrati pe oferta pentru companii, americanii au pierdut treptat teren in favoarea bancilor care au profitat de cresterea pietei de retail si au iesit astfel din top zece.
"In 2009 vom continua sa construim pe o divizie corporate de succes si sa consolidam si mai mult divizia pentru intreprinderi mici si mijlocii. Pe sectorul persoane fizice, planuim sa ne repozitionam de la modelul actual de creditare la un model complet dezvoltat de retail banking", a explicat pentru ZF Shahmir Khaliq, directorul general al Citibank Romania.
Reteaua teritoriala urmeaza sa fie extinsa, in concordanta cu noua abordare pe retail. "Acest ritm de dezvoltare depinde foarte mult si de ritmul si activitatea economiei romanesti", noteaza seful Citibank. Banca opereaza acum sub brandul CitiFinancial 39 de agentii si 50 de centre de credite, carora li se adauga 668 de agenti de vanzari. Oficialii bancii au aratat recent ca se va renunta la brandul CitiFinancial, urmand ca aceste centre sa fie aduse sub imaginea grupulu