Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a initiat, de cativa ani, un excelent proiect de aparare a limbii romane stalcita pe micul ecran, monitorizand "gafele" lingvistice si chiar sanctionandu-le. Un sprijin substantial in punerea in practica a acestui necesar proiect, CNA a avut in Academia Romana, prin Institutul de Lingvistica "Iorgu Iordan - Al. Rosetti". Mai nou, s-a alaturat aparatorilor limbii romane si Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si s-a editat chiar o carte, "Esti cool si daca vorbesti corect!".
Cercetarile prin sondaje arata un fenomen ingrijorator ce se petrece in randul elevilor, consumatori importanti de emisiuni tv, chiar daca bulinele CNA ii trimite la joaca ori sa-si faca lectiile. Modelele lor au devenit vedetele de sezon ale diverselor televiziuni. Numai ca nu tot ce auzim - si vedem! - pe micul ecran are valoare de model. Rolul educativ al mass-media s-a spulberat de mult in programele tv oferite de diverse canale, in vreme ce sticla micului ecran se constata ca fascineaza tot mai multi copii. Acestia invata si limba romana... de la televizor, si o asimileaza cu toate greselile ei.
O echipa harnica de cercetatori au monitorizat 6 posturi de radio si 12 posturi tv. S-au urmarit in primul rand transmisiile de la orele de varf, emisiunile informative si dezbaterile sub aspect lingvistic. Au fost monitorizate urmatoarele televiziuni, TVR 1, Antena 1, Pro TV, Realitatea TV, Prima TV, TVR 2, TVR Cultural, National TV, Antena 3, B1 TV, OTV si N 24. Monitorizarea s-a efectuat pe urmatoarele sapte compartimente: "Greseli ortografice", "Greseli de punctuatie", "Greseli de pronuntie", "Greseli privind morfologia", "Greseli privind sintaxa", "Greseli de lexic si semantica" si "Greseli de stilistica". Aceasta monitorizare s-a extins, cum era si firesc, si asupra informatiilor scrise pe crawluri, mai precis pe