Iesit din sfera teatrului institutionalizat, doar ca productie apartinand ArCub, spectacolul "Straini in noapte" poate fi pentru marele public un eveniment, deoarece prilejuieste, dupa ani de absenta din teatru, o intalnire cu Florin Piersic, unul din putinele fenomene ale miscarii teatrale. Alaturi de el se afla Emilia Popescu, o actrita de marca, un talent exploziv. In spatele lor mai descoperim un alt fenomen, pe artistul Radu Beligan, regizor al spectacolului caruia, de curand, iubitorii de teatru, si nu numai ei, i-au urat intr-un glas, "La multi ani, maestre!", cu prilejul implinirii varstei de 90 de ani si 70 de ani de istorie vie a teatrului. "Straini in noapte" reuneste valori ale scenei noastre, in fata carora oricine ar trebui sa-si scoata cu respect palaria, multumindu-le ca exista.
Iata ca, teatrul independent are si un compartiment mai putin stiut, decat cel in care tineri actori incearca drumul afirmarii in spatii neconventionale. Actori cu biografii artistice impresionante isi reunesc fortele pentru spectacole itinerante, independente de teatrul de stat, mai putin popularizate de mass-media, dar care inregistreaza succese de public. si astfel de spectacole pot fi atribuite miscarii teatrale independente. De pilda, "O noapte furtunoasa" cu Maia Morgenstern in Veta sau "Straini in noapte" cu Florin Piersic si Emilia Popescu. De ce aleg, totusi, acest drum spinos, actorii de renume? Sunt multe raspunsuri pentru aceasta intrebare. Din diverse nemultumiri sau comoditati, ca teatrele institutionalizate nu le-au propus partituri pe masura talentului lor, ori ca pot castiga un ban in plus si avea satisfactia aplauzelor entuziaste ale publicului etc.
Actoria este o profesie pentru care iesirea la rampa, confruntarea cu spectatorii ramane conditia esentiala a practicarii, indiferent de varsta interpretului. Actorii mari nu se pot ret