Pilotul sătmărean şi-a trasat obiective îndrăzneţe la competiţia ce debutează pe 2 ianuarie la Buenos Aires. După un excelent sezon 2008, în care a devenit primul român din istorie care a câştigat o probă specială din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Many Gyenes şi-a propus să urce în topul motorsportului mondial la Dakar 2009. Emanuel (Mani) Gyenes este creditat de specialişti cu mari şanse să realizeze cea mai bună performanţă din istoria participărilor româneşti la Raliul Dakar.
În mare formă în acest sezon, pilotul sătmărean va concura pe o motocicletă KTM 690 Rally, pusă la dispoziţie de echipa românească Vectra Racing Team.
Astfel, cea de-a doua participare a lui Mani în Dakar este înconjurată de multe necunoscute, având în vedere că se va desfăşura pe un teren diferit de cel din Africa de Nord-Vest, se va trece prin Patagonia, vor fi traversaţi de două ori munţii Anzi şi se va concura în deşertul Atacama.
Startul ediţiei din 2009 a raliului Dakar, care pentru prima dată în istoria sa de peste 30 de ani părăseşte Africa, ca urmare a ameninţărilor teroriste din 2008, este programat pe 2 ianuarie, în Buenos Aires.
Cele 542 de vehicule înscrise în raliu (235 de motociclete, 29 de quaduri, 194 de automobile, 84 de camioane) vor avea de parcurs până pe 18 ianuarie 9.574 km, iar 5.652 km din aceştia reprezintă numărul total al probelor speciale.
“Colegii din Vectra Racing, David Casteu şi Frans Verhoeven, care au mai multă experienţă în rally-raid având în vedere că până în urmă cu câteva luni au fost piloţi de uzină KTM, ne-au ajutat să ne pregătim pentru noile suprafeţe de rulare.
Raliul şi-a păstrat reputaţia de cel mai dificil din lume şi mă aştept să fie o ediţie mult mai grea decât cea din Africa, din 2007. Sper să ajungem toţi cu bine la finiş şi să fim feriţi de pro