Situaţia presei americane nu pare să se îmbunătăţească, efectele crizei simţindu-se mai mult şi în mai toate segmentele media. Nimic nu pare să mai surprindă pe nimeni: nici concedierile, Situaţia presei americane nu pare să se îmbunătăţească, efectele crizei simţindu-se mai mult şi în mai toate segmentele media. Nimic nu pare să mai surprindă pe nimeni: nici concedierile, nici pierderile financiare.
Cea mai afectată a fost presa locală americană, care a scăzut în primele nouă luni ale acestui an cu 6,7%, faţă de cea naţională, care a pierdut din încasări doar 0,9%, conform companiei de măsurare TNS Media Intelligence.
Cheltuielile publicitare în media americană, în primele nouă luni ale anului 2008, au scăzut cu 1,7%, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. În plus, în cel de-al treilea trimestru al lui 2008, volumul de publicitate consumat în media a fost mai mic cu 2%, faţă de 2007.
Internetul creşte cât vezi cu ochii
În timp ce publicitatea pe internet a înregistrat o creştere spectaculoasă, de şapte procente în primele nouă luni ale acestui an, reţelele de televiziune au avut o evoluţie de doar 3%.
Situaţia financiară a revistelor americane s-a deteriorat şi ea, încasările din publicitate scăzând cu aproape patru procente. Mai mult, după şase ani de creşteri spectaculoase, publicitatea outdoor a pierdut 0,5% din încasări.
Cel mai puternic client de publicitate, Procter&Gamble, a fost mai prudent în primele trei trimestre ale anului 2008, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, bugetele cheltuite fiind cu şase procente mai mic.
În seria pierderilor se înscriu şi advertiserii AT&T, Time Warner şi Johnson&Johnson.