Anul acesta a fost animat de mişcări importante în industria de advertising. Lumea publicităţii româneşti a fost marcată de mutări de conturi de media sau creaţie, concedieri de oameni, şi chiar închideri de agenţii de publicitate. Încă de la începutul acestui an divizia de PR a agenţiei de publicitate Tempo a devenit Rogalski Grigoriu, o firmă de PR cu personalitate juridică. Aceasta avea să fie prima mutare dintr-o lungă serie de schimbări pe care le-a realizat Dragoş Grigoriu, director general al grupului Tempo. Tot Grigoriu a vândut către grupul internaţional Aegis, Tempo Media, care va deveni Vizeum.
Două dintre cele mai interesante mutări ale acestui an au fost „ruperea” parteneriatelor unor reţele multinaţionale cu agenţii locale. În vara acestui an, grupul Scholz&Friends a anunţat că renunţă la colaborarea pe care o avea cu agenţia GAV condusă de Lucian Georgescu.
Două reţele au rupt parteneriatele locale
Unul dintre motivele care au stat la baza despărţirii GAV de reţeaua nemţească, a fost încheierea unei alianţe strategice între LOWE şi Scholtz & Friends la nivel internaţional. Şi aceasta nu este singura „despărţire” din publicitate. Reţeaua Young & Rubicam a decis încheierea parteneriatului cu firma Team Advertising începând din ianuarie 2009. Potrivit unor informaţii din piaţă, cel mai probabil Young se va „alia” cu Tempo Advertising.
Ca o consecinţă a ruperii Young & Rubicam de Team Advertising, mai mulţi clienţi pe care agenţia îi gestiona au trecut în portofoliul altor firme de media. Astfel, Danone şi Colgate Palmolive, doi dintre cei mai importanţi advertiseri, vor fi gestionaţi, pe partea de media, de Mediaedge:cia, parte a grupului WPP. La capitolul mutări de conturi de creaţie publicitară s-a numărat şi Orange care, la începutul acestui an, a decis să nu mai prelungească contractul cu agenţ