În anul care tocmai s-a încheiat, postul Pro TV şi-a păstrat, pentru al 13-lea an consecutiv, poziţia de lider de audienţă, conform datelor furnizate de GfK România pe mediul urban.
Astfel, postul din Pache Protopopescu a reuşit să înregistreze în medie, pe parcursul întregului an, în mediul urban, o audienţă de 2,6% rating, ceea ce înseamnă 298.000 de telespectatori în fiecare moment, plus o cotă de piaţă de 14,1% (raportul între telespectatorii care se uită la un anumit post de televiziune şi numărul total de telespectatori care se uită la televizor în acel moment).
Pro TV-ul este urmat în clasament de eternul său contracandidat, canalul Antena 1.
Postul din Băneasa a înregistrat valorile de 1,8% rating - 205.000 de telespectatori - şi 9,7% cota de piaţă. Al treilea loc pe podium aparţine televiziunii de telenovele Acasă TV, care a obţinut 1,4% rating, adică 162.000 de telespectatori.
TVR 1 pierde teren
O ascensiune frumoasă a înregistrat, pe parcursul anului recent încheiat, canalul de ştiri Realitatea TV, confirmând apetitul din ce în ce mai pronunţat al românilor pentru posturile de nişă.
Realitatea TV a urcat pe locul patru al clasamentului general, având 0,9 puncte de rating şi 108.000 de telespectatori, plasându-se în faţa TVR 1, care înregistrează un rating mediu tot de 0,9%, dar doar 106.000 de privitori. Restul clasamentului este completat de posturile Prima TV, Kanal D, OTV, Antena 3 şi Naţional TV.
O comparaţie cu clasamentul similar de pe 2007 arată că Pro TV şi Antena 1 îşi păstrează locurile fruntaşe, dar TVR-ul continuă scăderea dramatică de audienţă: dacă în 2007 se afla pe locul 3, cu 215.000 de telespectatori, acum postul naţional a coborât pe poziţ ia a 5-a, pierzându-şi peste 100.000 de privitori, iar TVR 2 nici măcar nu se mai regăseşte în top 10. @N_P