• Aceasta este pozitia oficiala a Agentiei pentru Strategii Guvernamentale
Agentia pentru Strategii Guvernamentale (ASG), care a incheiat o campanie de comunicare in Italia si Spania pentru imbunatatirea perceptiei publice a comunitatilor de romani, cu costuri de peste 30 milioane lei, sustine ca imaginea romanilor din cele doua tari este mai buna comparativ cu anul trecut. Institutia a comunicat ieri ca numarul italienilor care au o atitudine pozitiva fata de imigrantii din Italia este in crestere cu 24 la suta fata de situatia inregistrata in aprilie 2008, iar 58 la suta dintre acestia, cu zece procente mai mult decat in urma cu noua luni, considera ca Italia are de castigat de pe urma imigrantilor.
Conform sursei citate, 43 la suta dintre italieni considera ca imaginea imigrantilor romani se va ameliora, 34 la suta cred ca italienii vor fi mai toleranti fata de imigrantii romani, iar 33 la suta sustin ca in mass-media din Italia vor fi prezentate aspecte pozitive despre romanii din aceasta tara.
Avand in vedere contextul economic actual, 64 la suta dintre italieni sunt de parere ca situatia de criza economica se rasfrange in mod negativ si asupra relatiilor dintre italieni si emigranti. 82 la suta dintre italieni considera campania guvernamentala drept o initiativa apreciabila a autoritatilor romane, in timp ce 70 la suta dintre italieni cred ca acest tip de campanie ar trebui sa se realizeze in mod periodic, arata ASG.
La randul lor, spaniolii constientizeaza mai mult decat inainte ca tara lor are de castigat de pe urma imigrantilor, precum si faptul ca imigrantii se integreaza cu dificultate in comunitatea spaniola, insa romanii sunt cei care se integreaza cel mai usor, sustine sursa citata. Potrivit ASG, daca 69 la suta dintre spanioli considerau, in luna mai 2008, ca expulzarile imigrantilor sunt justific