În caz că nu ştiaţi, distanţa între ochi e de 6,4 centimetri. Asta e media globală. Dacă noi am fi avut ochii la 10 centimetri depărtare unul de altul şi japonezii la 3, probabil că industria ochelarilor de soare ar fi avut o mare problemă. Şi nu numai ea: fără uniformitatea asta ar fi fost mai greu de realizat o tehnologie precum plasma 3D, lansată de Panasonic în Las Vegas, la târgul de electronice. Gadgeturile expuse la CES vizează şi utilizarea subacvatică: masca Scuba Series HD320 filmează în format HD pe un SD de 32GB
Foto: Robyn Beck/Afp/Mediafax
Am stat la coadă câteva zeci de minute bune pentru plasma asta 3D, alături de oameni care sigur aveau ceva mai bun de făcut. Am intrat într-o cămăruţă cu pereţi negri, mi-am pus ochelarii cu lentilă specială (închide şi deschide de 60 de ori pe secundă, alternativ pentru fiecare ochi) şi m-am pregătit să mă plictisesc. Ce mare chestie, 3D: eu văd 3D de când m-am născut!
Ei bine, nu. De la primele imagini, am luat locul unui scufundător într-un recif de corali, am realizat că următoarea chestie de fitze pe care o vei găsi în sufrageria lui Irinel (şi-apoi, după ce trec câţiva ani, şi-a noastră) va fi o plasmă 3D. Revoluţia va fi comparabilă cu introducerea televiziunii color în anii ’80 sau chiar cu începutul emisiei, acum cine mai ştie câte decenii.
Singura problemă va fi conţinutul: e mult mai greu să filmezi şi să montezi în 3D. Panasonic foloseşte un player de Blu-Ray, special creat pentru formatul acesta. Însă există deja câteva filme 3D pe piaţă, pe care le poţi vedea şi în Bucureşti, la cinema: să le iei acasă poate fi o propunere tentantă. Totul depinde de preţ, fireşte: un american cu care am stat de vorbă spune că ar da cam 4.000 de dolari pentru asta, pentru că e “cam zgârcit”. Producătorul nu are încă un preţ anunţat.
ŞOAPTELE PALM DESPRE IPHONE
O altă megalan