Elevii de clasele a VII-a şi a VIII-a îşi bat capul cu tezele unice, în vreme ce părinţii fac demersuri pe la noul ministru al educaţiei, Ecaterina Andronescu, să le elimine. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Asta, deşi ele fuseseră introduse, la iniţiativa ministrului Mihail Hărdău, începând cu anul şcolar 2007-2008. Aproximativ 20% dintre elevii claselor a VII-a, care au susţinut, în primul semestru, teze cu subiect unic la limba şi literatura română, au luat note sub 5, cei mai mulţi fiind din judeţele Harghita şi Covasna. La polul opus, cele mai multe note de 10 au fost înregistrate în judeţele Mehedinţi şi Cluj, în vreme ce Bucureştiul are cea mai mare promovabilitate - 83,83%. Şi la nivelul clasei a VIII-a, cele mai multe note de 10 au fost înregistrate în Mehedinţi, dar şi în Dolj. Numărul notelor sub 5 a reprezentat 15,20%.
La matematică, procentul elevilor de clasa a VII-a care au picat proba este de 25%, cele mai numeroase note sub 5 fiind înregistrate în Tulcea şi Sibiu. În topul notelor de 10 se situează, ca şi la română, judeţul Mehedinţi, dar şi Bucureştiul. În rândul elevilor de clasa a VIII-a, promovabilitatea a fost de 90%, cu cele mai multe note de 10 în Mehedinţi, Dolj şi Bucureşti, şi cei mai mulţi picaţi în Bistriţa-Năsăud şi Braşov.
Andronescu: „Tezele sunt caduce, iar Bac-ul nerelevant“
Cele 10 teze cu subiect unic, la română, matematică, istorie sau geografie şi limba maternă, pe care elevii trebuie să le susţină pentru a intra la liceu, sunt considerate de către părinţi irelevante. Ei le califică drept un factor inutil de stres. „Considerăm că această metodă de testare nu este corectă şi nici obiectivă. Să nu uităm că profesorii sunt evaluaţi şi în funcţie de rezultatul elevilor, şi atunci, au interesul să le dea note cât mai mari la teze“, e de părere Mihaela Gună, preşedintele Federaţ iei Naţionale a