Ministrul Mediului a declarat, ieri, că în formularea noii taxe auto se va ţine cont de trei necunoscute: „cumpărătorii de maşini second-hand, producătorii români auto şi pretenţiile Comisiei Europene“
Potrivit gândul.info, cuantumul noii taxe auto va avea la bază principiul potrivit căruia “poluatorul pe termen lung plăteşte”. În acest sens, ceea ce va conta cel mai mult în stabilirea acesteia va fi gradul de poluare al maşinii (aşa cum reiese din cartea maşinii şi în funcţie de măsurătorile făcute la revizia tehnică), nu neapărat durata de viaţă acesteia. “Trebuie să ţinem cont de trei necunoscute: cumpărătorii de maşini second-hand, producătorii români auto şi pretenţiile Comisiei Europene”, a explicat Nemirschi.
Ministrul nu a evidenţiat dacă se va renunţa la triplare, în cazul second-handurilor, sau la scutirea pentru maşinile noi, specificând că vineri va înainta această propunere guvernului şi CE.
Nemirschi speră că această formulă va fi adoptată de Parlament şi va rezista mai mult decât cele precedente. De asemenea, el speră că situaţia actuală ca fi astfel detensionată, referindu-se la avertizarea primită la sfârşitul anului trecut de la Comisia Europeană. Este vorba de un document referitor la actuala taxă auto, de care autorităţile nou instalate de la Bucureşti au aflat cu mare întârziere. Se pare că CE a fost deranjată mai mult de triplarea taxei pentru maşinile vechi, decât de suspendarea – pentru cele noi. „Comisia a scris o scrisoare autorităţilor române pe 22 decembrie, în care se arată că informaţiile puse la dispoziţia noastră sunt incomplete pentru a face o analiză finală a noii legislaţii. Prima analiză, bazată pe informaţiile puse la dispoziţie, arată că noile măsuri nu se conformează legislaţiei UE“, a declarat, ieri, purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene pentru domeniul taxelor, Maria Assimakopoulou.
Pentru c