De aproape trei săptămâni, războiul din Gaza este „ştirea numărul unu“ pe întreaga planetă. Sursa: Reuters
Televiziuni de prestigiu, precum CNN sau BBC, îşi încep fiecare jurnal cu noutăţile din Fâşie. Ziarele importante din New York, Paris, Londra sau Roma au, în fiecare zi, un loc rezervat pe prima pagină pentru ostilităţile dintre Israel şi Hamas. Atunci când orice informaţie poate deveni „breaking news“, când fiecare declaraţie poate să scoată mii de oameni în stradă oriunde pe Glob, imaginea conflictului nu se mai „joacă“ doar în tranşee, pe tancuri sau în avioanele F16. Războiul din teren este dublat şi de războiul mediatic, în care fiecare parte se înarmează la fel de conştiincios ca şi pentru lupta propriu-zisă.
„Ne luptăm cu pozele copiilor ucişi“
Câtă vreme graniţele Fâşiei rămân închise, palestinienii nu au decât un singur „culoar“ pentru lupta de imagine: internetul, prin care ies din Gaza în fiecare zi zeci de poze cu victimele civile. Impactul fotografiilor cu copii morţi sau schilodiţi a fost însă suficient de important pentru Israel încât să organizeze un adevărat „centru de comandă“. La etajul întâi al unei clădiri de pe strada Jaffa din Ierusalim este cartierul general al departamentului de comunicare al IDF - acronimul sub care este cunoscută în toată lumea armata israeliană.
Intrarea este „păzită“ de un sistem cu cifru, teancurile de hârtii stau pe seifuri care ascund informaţii clasificate, iar calculatoarele sunt de două feluri: civile (accesibile şi asistenţilor) şi militare (la care accesul este restricţionat).
Câţiva ofiţeri IDF aleargă de la un birou la celălalt, programează interviuri, scriu comunicate până când uită care dintre ei şi-a pus mâncarea semipreparată la încălzit în cuptorul cu microunde. „Cred că mai am puţin şi-i cunosc după voce pe toţi reporterii de război care