Motivul tergiversării procesului de delegare a serviciului de transport public local a fost depunerea unei singure oferte
Iniţiativa autorităţilor locale din Medgidia de a delega serviciul de transport public local de călători pe raza municipiului Medgidia a debutat cu stângul. Licitaţia a fost amânată pentru o dată ulterioară, în termen de cel puţin 30 de zile de la 15.01.2009.
Chiar dacă anunţul de scoatere la licitaţie, în vederea delegării acestui transport, a fost publicat în urmă cu aproape două luni, la data de data de 17 noiembrie 2008, într-un cotidian local şi unul central, până la termenul limită de depunere a ofertelor doar un singur operator s-a arătat interesat de obţinerea acestui serviciu, SC Servcom Adrian SRL, deşi, în total, au fost achiziţionate trei caiete de sarcini.
Comisia de evaluare a ofertelor, numită prin Hotărâre de Consiliu Local al Municipiului Medgidia 164 din 11.09.2008, a adus la cunoştinţa participanţilor la licitaţia deschisă faptul că, în condiţiile în care a fost primită doar o singură ofertă în sensul delegării serviciului de transport local din municipiu, licitaţia se amână. Baza legală a acestei decizii o constituie Ordinul preşedintelui ANRSC nr. 263 din 6 decembrie 2007, care, la art. 19, aliniatele 11 şi 12, prevede că, „pentru continuarea procedurii, cel puţin două oferte trebuie să îndeplinească condiţiile de eligibilitate", iar „dacă nu s-au depus cel puţin două oferte sau în cazul în care nu sunt două oferte eligibile, procedura se reia prin publicarea anunţului licitaţiei publice, conform art. 22". Şi în Regulamentul aprobat prin HCL 164 se evidenţiază acelaşi aspect: „Conform art. 13 (alin. 9) din Regulamentul privind atribuirea în gestiune delegată a serviciului de transport de persoane prin curse regulate în municipiul Medgidia, aprobat prin HCLM 164 din 11.09.2008, dacă nu s-au