83% dintre marketerii chestionati in cadrul studiului AdMarket considera ca activitatile de comunicare cu cel mai mare potential in viitorul apropiat sunt marketingul mobil si webdesign-ul.
Aflat la a patra editie, studiul AdMarket a fost realizat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) in colaborare cu D&D Research, pe baza opiniilor a 247 de respondenti din 180 de companii reprezentand cele mai importante marci care au investit in comunicare in 2008.
Potrivit studiului, cel mai important aspect in relatia client-agentie este intelegerea businessului clientului si a nevoilor specifice ale acestuia, criteriu urmat de calitatea fluxului comunicarii si respectarea intelegerilor stabilite.
Despre nivelul de implicare pe care il asteapta din partea agentiilor de publicitate, 72,1% dintre clienti au declarat ca doresc ca acestea sa aiba o abordare mai larga si sa dezvolte solutii de comunicare care sa depaseasca brief-ul primit.
Cele mai importante motive pentru care companiile ar schimba agentia de publicitate cu care lucreaza sunt: lipsa creativitatii, costurile mari, neseriozitatea.
Intrebati care sunt cele mai relevante premii de care tin cont cand evalueaza o agentie, respondentii au mentionat Effie (65,6%), Cannes (35,2%), Portoroz (21,1%). Cu toate acestea, 38,9% dintre ei sustin ca nu este deloc important ca agentia cu care lucreaza sa castige premii la festivalurile de publicitate.
Principalele criterii de evaluare a unei agentii media sunt: calitatea strategiei media (68%), negocierea costurilor media (42,5%), calitatea planificarii tactice (41,3%). Totodata, 76,1% dintre respondenti ar fi dispusi sa plateasca mai mult agentiilor media pentru proiecte neconventionale.
PR-ul ia cele mai putine procente din bugetele de comunicare
62,3% dintre respondenti au declarat ca brandul pe care il reprezin