Cand eram mici, mama ne avertiza, in magazine, sa nu atingem obiectele puse in vanzare, pentru ca daca stricam ceva trebuie sa-l cumparam. Ei bine, fraza corecta ar fi fost, potrivit cercetatorilor, "daca il atingi, il cumperi".
Daca doar atingem cu un degent un obiect intr-un magazin,se creeaza un atasament care ne face mai dispusi sa platim cat e nevoie pentru a avea obiectul respectiv, se arata in studiul citat de MSNBC.
Studii anterioare relevau ca multe persoane incep sa simta ca un obiect este al lor inca dinainte de a-l cumpara.
Insa acest studiu, efectuat de cercetatorii de la Ohio State University, este primul care releva legatura dintre atingere si cumparare: sentimentul proprietatii incepe la 30 de secunde dupa ce ai atins prima data un obiect.
Participantii la acest studiu au vizionat o cana ieftina de cafea si li s-a permis sa o tina in mana pentru 10 sau 30 de secunde. Apoi li s-a permis sa liciteze pentru cana fie intr-o licitatie ascunsa, fie intr-una "la vedere".
Persoanele care au tinut cel mai mult timp cana in mana au licitat cel mai mult pentru ea in ambele licitatii.
Ce este uimitor la acest studiu este ca oamenii se ataseaza foarte repede pana si de un obiect asa de nesemnificativ precum o cana" a explicat liderul studiului, James Wolf.
Cand eram mici, mama ne avertiza, in magazine, sa nu atingem obiectele puse in vanzare, pentru ca daca stricam ceva trebuie sa-l cumparam. Ei bine, fraza corecta ar fi fost, potrivit cercetatorilor, "daca il atingi, il cumperi".
Daca doar atingem cu un degent un obiect intr-un magazin,se creeaza un atasament care ne face mai dispusi sa platim cat e nevoie pentru a avea obiectul respectiv, se arata in studiul citat de MSNBC.
Studii anterioare relevau ca multe persoane incep sa simta ca un obiect este