Miza pe piata de telecomunicatii din Romania in 2009 va fi mai mare si competitia va creste in contextul schimbarilor din 2008: "Telemobil a revenit pe piata cu un nou produs, Cosmote a raportat o crestere semnificativa a numarului de clienti, Romtelecom a oprit declinul abonatilor la serviciile de telefonie fixa si se pregateste sa lanseze servicii noi", sustin oficialii Deloitte Romania, comentand studiul anual al Deloitte referitor la principalele tendinte din acest an, la nivel global, in media, telecomunicatii si tehnologie.
“In 2009 vom asista la intensificarea competitiei intre operatorii de telecomunicatii si vom remarca un mai mare accent pe retentia clientilor. Operatorii mai mici (second tier) vor incerca sa beneficieze de conditiile actuale si sa atraga clienti de la competitie”, a declarat Andrei Ionescu, Senior Manager Enterprise Risk Services la Deloitte Romania, referindu-se la piata locala.
La nivel global, industria de telecomunicatii trebuie sa-si regandeasca strategiile in contextul unui an dificil in care marjele de profit sunt sub semnul intrebarii. O mai mare orientare spre client, explorarea de noi oportunitati de piata sau, din contra, renuntarea la proiecte neperformante sunt cateva dintre estimarile Deloitte pentru acest an.
Predictii generale in Telecomunicatii pentru 2009:
In contextul in care operatorii sunt obligati sa isi limiteze costurile, subventiile acordate in general pentru achizitiile de terminale vor fi analizate cu atentie, primele in vizor fiind telefoanele ‘smart’;Imbunatatirea informatiilor despre clienti poate ajuta operatorii sa isi pastreze clientii si chiar sa atraga clienti noi de la competitie;Companiile ar putea lua in calcul beneficiile financiare directe rezultand din reducerea comunicarii digitale, din moment ce utilizarea in exces a acestor instrumente afecteaza eficienta si produ