INSTITUTUL PENTRU POLITICI PUBLICE
COMUNICAT DE PRESA
IPP va monitoriza indeplinirea angajamentelor asumate de Presedintele Camerei Deputatilor pentru responsabilizarea parlamentarilor
Bucuresti, 22 ianuarie 2009
Institutul pentru Politici Publice (IPP) va urmari indeplinirea angajamentelor luate cu privire la transparenta si responsabilizarea parlamentarilor fata de electorat, asumate recent de Presedintele Camerei Deputatilor, doamna Roberta Anastase.
Intr-o intrevedere cu Presedinta Camerei Deputatilor, Institutul pentru Politici Publice a solicitat ca, din prima sesiune a actualului Parlament, sa se puna in practica 3 solicitari vitale pentru cresterea transparentei si increderii populatiei in Parlament:
1. Publicarea, in fiecare luna, din oficiu si defalcat pentru fiecare deputat a tuturor cheltuielilor publice pentru activitatea parlamentarilor. IPP cere Camerei Deputatilor sa publice lunar o situatie defalcata a cheltuielilor acoperite din bugetul public pentru: indemnizatie, toate tipurile de diurna, suma forfetara, cheltuieli de deplasare in actiuni din insarcinarea Camerei, cheltuieli de deplasare in strainatate, cazarea in Bucuresti a deputatilor fara domiciliu in Capitala (inclusiv a celor din jud. Ilfov), telefonul mobil. Toate cheltuielile publice trebuie cunoscute, inclusiv tipurile de autoturisme pe care Camera la pune la dispozitie noilor alesi.
2. Inlocuirea listei de prezenta cu monitorizarea prezentei prin cartele magnetice individuale folosite la vot si aplicarea de sanctiuni pentru absenti, mergand pana la prevederea posibilitatii in Regulament de pierdere a mandatului. Atat sanctiunile, cat si parlamentarii carora li se vor aplica, sunt informatii care trebuie aduse constant la cunostinta publicului.
3. O mai stricta monitorizare a tipurilor de activitati efectiv desfasurate in birouri