Fără Subaru şi Suzuki, retrase din cauza problemelor financiare, Citroën şi Ford sunt singurele echipe de uzină în noul sezon care nu cuprinde trei raliuri clasice: Monte Carlo, Suedia şi Franţa. Anul acesta va fi ultimul în care se va concura exclusiv pe modelele de maşini WRC, urmând ca din 2010 să se facă trecerea la S2000, o variantă mai ieftină. Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri dă startul erei schimbărilor în WRC. Şi o face chiar de la prima etapă. Pentru mulţi ani, Monte Carlo Rally, unul dintre cele mai vechi raliuri din lume, a fost în mod tradiţional competiţia care deschidea balul.
Federaţia Internaţională a decis însă anul acesta să scoată de pe listă întrecerea de la Monte Carlo, oferind statutul de deschizător de drumuri irlandezilor, singurul lucru neschimbat rămânând suprafaţa. Se va alerga tot pe asfalt, iar şansele ca spectacolul să crească din cauza zăpezii şi a gheţii sunt destul de mari şi în insulă.
Pe lângă Monte Carlo, alte două raliuri de renume au fost retrase din calendarul competiţional, Suedia şi Franţa. Astfel, pentru prima oară din anul 1970, campionatul mondial va avea numai 12 raliuri şi este pentru prima oară de la înfiinţarea WRC când niciunul dintre cele trei nu este prezent în calendarul competiţional.
Loeb şi Hirvonen se vor duela şi în 2009
Principalii actori ai sezonului WRC se anunţă şi în acest an francezul Sebastien Loeb, cvintuplul campion mondial de la Citroën, şi finlandezul Mikko Hirvonen, de la Ford. De altfel, cele două echipe sunt singurele de uzină rămase în Campionatul Mondial după retragerea constructorilor japonezi Subaru şi Suzuki.
Peter Solberg a rămas fără contract după retragerea echipei Subaru Foto: epa
Cum Citroën deţine şi în acest an cel mai bun pachet maşină-pilot, iar piloţi experimentaţi precum