Chiriile de pe segmentul de retail din Bucureşti au rămas constante în zonele semicentrale. Singurul segment în care criza economică nu a dus la scăderi semnificative ale preţurilor este cel al închirierilor de spaţii comerciale stradale. Iar spaţiile stradale rămân în continuare atractive.
Bănci, casino-uri, internet cafe-uri, farmacii, patiserii, cafenele, restaurante sau magazine de haine caută un loc pe arterele principale ale Capitalei.
Mulţi comercianţi chiar preferă astfel de magazine în locul celor dintr-un centru modern de cumpărături.
O explicaţie pentru acest acest lucru este faptul că „spre deosebire de malluri, care formează poluri de interes atragând într-un singur loc toţi competitorii dintr-un domeniu, spaţiile stradale pot fi individualizate şi alese în funcţie de localizarea cea mai avantajoasă”, spune Rosana Panaitescu, director general Housebroker.
În plus, un spaţiu stradal este mai ieftin decât unul dintr-un centru comercial.
Cererea rămâne constantă
Criza financiară a adus însă schimbări şi pe această piaţă. Comercianţii din multe domenii au început deja să îşi reevalueze politica de promovare şi încearcă o optimizare a reţelelor prin relocări în spaţii mai mici sau prin închiderea spaţiilor neproductive, spun reprezentanţii Eurometropola, companie de consultanţă imobiliară.
Vor funcţiona bine în continuare doar unităţile comerciale care satisfac nevoile imediate, farmaciile sau fast-food-urile, completează ei.
O consecinţă va fi eliberarea mai multor spaţii comerciale şi implicit o scădere a chiriilor în anumite zone cu trafic pietonal redus.
În ceea ce priveşte locaţiile cu aşa-zis „vad”, Estera Enache, Senior Consultant în cadrul departamentului de Retail al DTZ Echinox, spune că se aşteaptă ca, în prima jumătate a