Agentiile de publicitate Leo Burnett si McCann Erickson au ocupat pozitii fruntase in toate clasamentele din cadrul AdMarket, studiu care prezinta perceptia principalilor investitori romani in comunicare asupra pietei de marcomm.
Aflat la a patra editie, studiul AdMarket a fost realizat de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) in colaborare cu D&D Research, pe baza opiniilor a 247 de respondenti din 180 de companii reprezentand cele mai importante marci care au investit in comunicare in 2008.
AdMarket 2008: Tendinte in comunicare
Pe langa analizarea perceptiilor clientilor despre relatia cu agentiile de publicitate si media, a planurilor de investitii si a repartitiei bugetelor de comunicare, studiul contine si o serie de topuri ale agentiilor, in functie de diverse criterii.
Astfel, la categoria “Awareness. Top of mind” - mentionarea numelui primei agentii de publicitate care ii vine in minte clientului, McCann Erickson si-a adjudecat prima pozitie, fiind mentionat de 19% dintre respondenti. Locul al doilea in topul notorietatii i-a revenit agentiei Leo Burnett (17,8%), urmata de Ogilvy (8,9%), Graffiti BBDO (6.5%), Saatchi & Saatchi si Tempo Advertising (cu cate 3,6 procente).
La categoria “Awareness. Unprompted recollection”, unde se cere clientilor sa mentioneze numele catorva agentii de publicitate care le vin in minte, pe primul loc s-a situat Leo Burnett (62,8%), urmata de McCann Erickson (54,3%), Ogilvy (41,7%), Graffiti BBDO (30%), Saatchi & Saatchi (29,6%) si Grey (22,3%).
La intrebarea “Care dintre urmatoarele agentii de publicitate va sunt cunoscute sau ati auzit de ele?”, clientii au indicat Leo Burnett (95,5%), McCann Erickson (95,1%), Saatchi & Saatchi (93,9%) Graffiti BBDO si Ogilvy (cu cate 93,1%).
Intrebati pe cine ar invita la un pitch, respondentii au mentionat Leo Burnett (38,9%), McCAn