Sindicatele companiilor care activează pe platforma IAR Ghimbav - IAR şi Construcţii Aeronautice - au solicitat prefectului judeţului Braşov, Emil Niţă, reluarea sistemului de plăţi compensatorii în caz de reorganizare a activităţii la SC Construcţii Aeronautice SA.
Pentru această societate, reprezentanţii angajaţilor au cerut schimbarea modelului de privatizare aplicat până acum, pe motiv că preţul solicitat depăşeşte valoarea reală a societăţii, iar condiţiile impuse eventualului cumpărător sunt prea restrictive.
În ceea ce priveşte situaţia de la IAR Ghimbav, sindicaliştii au pledat pentru achitarea de la bugetul de stat a sumelor aferente drepturilor angajaţilor pe perioada în care sunt în şomaj tehnic, după modelul aplicat la Uzinele Dacia Piteşti, în condiţiile în care fabrica braşoveană este de stat, iar cea din Piteşti este privată. Ei au reamintit că salariaţii de la uzina din judeţul Argeş primesc pe acest interval inclusiv tichete de masă, cu toate că nu se prezintă la lucru. Angajaţii IAR Ghimbav sunt în şomaj tehnic de la începutul lunii, după cum am anunţat de acum două săptămâni.
De asemenea, sindicatele au solicitat reprezentantului Guvernului în teritoriu amânarea procedurilor de privatizare a companiei IAR Ghimbav, pe o perioadă de până la cinci ani, argumentând că în prezent toate încercările de vânzare au eşuat, iar starea de incertitudine face imposibilă încheierea unor contracte pe perioade mai lungi de timp.
Neculai Banea, directorul IAR, propusese, încă de la finele anului trecut, ca societatea din Ghimbav să fie transformată într-una strategică, astfel încât să rămână în proprietatea statului român, după ce şi cea de-a treia încercare de privatizare a acestuia a eşuat. În ultimii doi ani, AVAS a scos la privatizare de trei ori compania IAR Ghimbav. Eurocopter a încercat preluarea pachetului majoritar de acţiuni de d