Daily Variety si The Hollywood Reporter se lupta, de peste 75 de ani, pentru suprematia in randul publicatiilor de film, dar recentele disponibilizari cauzate de criza financiara si competitia acerba a blogurilor, ridica probleme publicatiilor de profil, transmite Reuters.
Publisherii revistelor declara ca veniturile din publicitate s-au micsorat, chiar si in timpul sezonului premiilor Oscar, cand studiourile de film platesc bine pentru a-si promova filmele cu reclame in publicatii. Mai mult, revistele se confrunta cu o competitie crescuta din partea blogurilor care furnizeaza informatii si barfe de la Hollywood in timp real, cum ar fi DeadlineHollywoodDaily.com, TheDailyBeast.com sau MovieCityNews.com. "Cred ca va fi o lupta dura si s-ar putea sa mai ramana doar una din cele doua peste un an", a declarat Jonathan Taplin, profesor la Annenberg School for Communication, de la University of Southern California.
Reprezentantii Reed Business Information, divizie a Reed Elsevier Plc., publisherul Daily Variety si Variety, au declarat ca, din cauza recesiunii economice, au fost nevoiti sa concedieze circa 30 de angajati ai celor doua publicatii. Saptamanalul Variety a fost lansat in 1905, in timp ce Daily Variety a debutat in 1933. The Hollywood Reporter a fost fondat in 1930 si este editat de compania de cercetari Nielsen Co., care furnizeaza cercetari in domeniul marketingului si a altor business-uri media, dar si audiente TV. Conform publisherului Hollywood Reporter, Eric Mika, publicatia a fost nevoita sa renunte la mai multi angajati, ramanand in prezent cu circa 90, jumatate comparativ cu numarul angajatilor de acum cinci ani. "Nu ma gandesc deloc daca vor fi una sau doua publicatii pe piata", a declarat si Neil Stiles, publisher al Variety Group.
Cu toate acestea, fara a da cifre, Stiles a precizat ca in acest sezon al prem