În Bucureştii de odinioară, în special în perioada interbelică, existau localuri pentru toate buzunarele şi orchestre pe măsură.
Ca să aibă cât mai mulţi clienţi, patronii de restaurante îşi angajau o orchestră faimoasă şi un cântăreţ aflat la mare căutare, îndrăgit de public, cu un repertoriu care atrăgea atenţia. Jean Moscopol era foarte cunoscut şi apreciat. Românii îi ascultau cântecele înregistrate pe discurile Columbia, His Master’s Voice, Homocorde şi Parlophon sau Odeon, care i-au făcut cele mai multe înregistrări. Au scris special pentru el compozitori precum Ion Vasilescu – "Noapte bună, Mimi", Elly Roman – "Tu nu mai eşti a mea". Deopotrivă, la conceperea textelor, dar şi a muzicii a contribuit şi Jean Moscopol, alături de Ionel Fernic şi de mulţi alţi textieri sau compozitori renumiţi ai vremii.
LA RADIO. Muzicianul Teodor Cosma a lucrat cu Jean Moscopol în perioada interbelică. Cosma are acum 98 de ani, trăieşte de o jumătate de secol la Paris şi-şi aminteşte de marele cântăreţ. "Jean Moscopol era un om extrem de civilizat, foarte spiritual, avea o voce splendidă, superbă. Făcea mereu bancuri. Faţă de mine era foarte supus, foarte disciplinat", ne-a povestit Teodor Cosma. "În fiecare săptămână aveam concerte de jazz la radio, iar Jean Moscopol era unul dintre cântăreţii principali. Aveam orchestra mea, orchestra Electrecord. Contrabasistul meu din această orchestră se numea Johnny Răducanu. Acum e pianist, dar atunci era contrabasist. Vocea lui Moscopol era admirabilă, iar muzicalitatea lui era foarte bună", îşi aminteşte dirijorul. "Avea un succes fantastic. Era un băiat superior, inteligent, bun. Avea un şarm formidabil", ne-a spus Teodor Cosma.
CARIERĂ. Dirijorul a plecat din România din motive asemănătoare cu cele ale lui Jean Moscopol. "Erau comuniştii la putere şi mă băteau la cap că eu cânt o muzică pr