Modernizarea tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal va beneficia în acest an de o alocaţie bugetară de aproape 345 milioane de lei, de patru ori mai mare decât în 2008, din totalul de 378 milioane care mai sunt necesari pentru finalizarea investiţiei. În schimb, pentru tronsonul Băneasa – Feteşti de pe magistrala Bucureşti – Constanţa suma va fi cu 42% mai mică decât în 2008, de numai 147,17 milioane de lei. Linia Craiova – Calafat, care va face legătura cu viitorul pod peste Dunăre, are nevoie de o finanţare totală de 1,4 miliarde de lei până în 2015, dar anul acesta nu este prevăzută nici o sumă. Pe tronsonul Curtici-Simeria, statul va investi în 2009 numai 38,9 milioane de lei, dintr-un total de 1,22 miliarde. Grosul banilor de la minister se îndreaptă către autostrăzi, constructorii urmând să primească în acest an peste trei miliarde de lei, din care 2,76 milioane vor intra în buzunarele americanilor de la Bechtel. Mai sunt prevăzute alocări bugetare pentru autostrada Arad – Timişoara (166 milioane de lei) şi Cernavodă – Constanţa (114,8 milioane). (A.B.)
Modernizarea tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal va beneficia în acest an de o alocaţie bugetară de aproape 345 milioane de lei, de patru ori mai mare decât în 2008, din totalul de 378 milioane care mai sunt necesari pentru finalizarea investiţiei. În schimb, pentru tronsonul Băneasa – Feteşti de pe magistrala Bucureşti – Constanţa suma va fi cu 42% mai mică decât în 2008, de numai 147,17 milioane de lei. Linia Craiova – Calafat, care va face legătura cu viitorul pod peste Dunăre, are nevoie de o finanţare totală de 1,4 miliarde de lei până în 2015, dar anul acesta nu este prevăzută nici o sumă. Pe tronsonul Curtici-Simeria, statul va investi în 2009 numai 38,9 milioane de lei, dintr-un total de 1,22 miliarde. Grosul banilor de la minister se îndreaptă către autostrăzi, constructor